Deze site biedt beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden je aan over te stappen op Edge, Chrome, Safari of Firefox.

Welkom op onze gloednieuwe website We zijn nog bezig met finetunen, bedankt voor je begrip terwijl we de laatste puntjes op de 'i' zetten Gratis verzending vanaf 45

Winkelwagen 0

Gefeliciteerd! Uw bestelling komt in aanmerking voor gratis verzending. U bent nog €45 verwijderd van gratis verzending.
Er zijn geen producten meer beschikbaar voor aankoop

Producten
Koppelen met
Is dit een geschenk?
Subtotaal Vrij
Verzendkosten, belastingen en kortingscodes worden berekend bij het afrekenen
Screenshot-2021-11-11-at-11.49.15-892x1024

Twintig jaar later

Twintig jaar later:

Ter ere van ons gedenkwaardige 20-jarig jubileum bespreken we met BOCCA-oprichter Menno Simons alles van filterkoffie tot het eten van rauw vlees. We bespreken het verleden, heden en de toekomst van de koffie-industrie... en nemen een diepe blik in de glazen bol om te ontdekken wat de toekomst brengt! Wat komt er als eerste in je op als je terugdenkt aan 20 jaar Bocca? Waar ben je het meest trots op?

Wat een rit!

Wat is de belangrijkste motivatie voor uw werk?

Mijn passie voor kwaliteit was de vonk die me ertoe aanzette om in de koffiebusiness te gaan werken. Ik herinner me nog steeds de eerste keer dat ik koffie in een pan brandde, de intense geuren en smaken! Het is echt verbazingwekkend hoe complex een natuurproduct kan worden – simpelweg door het te branden.

Na een bezoek aan koffieregio's begreep ik al snel dat er veel verbeterd kon worden in de hele koffieketen. De drang om iets anders, iets beters, te bouwen en te creëren, was de start van BOCCA.

Wat zouden we volgens jou het meest verbazen als we over jou te weten zouden komen (gerelateerd aan je werk in de afgelopen 20 jaar)?

Ik begin mijn dag eigenlijk met een kop thee! Elke ochtend drink ik een kopje Engelse ontbijtthee om mijn dag goed te beginnen. Ik ga verder met een kop koffie, maar ach, niets is beter dan een kop thee om je dag mee te beginnen. Ik eet ook graag rauw vlees. Vooral langs de weg in Ethiopië, sommigen zeggen dat het Russische roulette is!

Wat is het allerergste aan je branche? Wat maakt je gek?

Loze woorden en valse beweringen. Iedereen betaalt een "goede" of "eerlijke" prijs en koopt "rechtstreeks" van de boer.

Waarom worden deze beweringen gedaan?

Koffiebranders willen graag beweren dat het geld dat consumenten voor hun koffie betalen eerlijk wordt verdeeld. 99% van de koffiebranders koopt niet rechtstreeks bij boeren. Ik vind dat ze dat ook niet zouden moeten doen, want dit is echt een ander beroep. Maar deze beweringen zouden wel met bewijs moeten worden onderbouwd.

Wat is het enige dat bij BOCCA niet gekopieerd kan worden?

20 jaar hands-on en actief in het veld. Dit levert ons enorm veel ervaring en kennis op. Ik wil dat onze kennis slim wordt ingezet, om de onvermijdelijke veranderingen in de markt te begrijpen en spannende nieuwe kansen te omarmen.

Hoe zie je de toekomst? Wat staat Bocca te wachten over 20 jaar?

De afgelopen 20 jaar is er een toename geweest in bewustzijn, specialisme en kennis. Ik hoop dat deze trend zich voortzet, met meer nadruk op kwaliteit, transparantie en duurzaamheid!

Over kwaliteit gesproken: ik verwacht een volledige heropleving van slow coffee/filterkoffiezetmethoden. Filterkoffie is de beste manier om koffie echt te proeven en te genieten van het volle smaakprofiel. Persoonlijk ben ik dol op filterkoffie.

We willen echt dat onze klanten deze fantastische zetmethode herontdekken. Je hebt er zelfs geen dure apparatuur voor nodig, hoewel ik iedereen aanraad om te investeren in een goede koffiemolen.

Het laat je subtiele verschillen ervaren tussen variëteiten, subregio's, verwerkingsmethoden en branding. Daarom hebben we besloten om onze zeer speciale koffie voor het 20-jarig jubileum te lanceren, speciaal ontwikkeld voor filterzetmethoden.

En wat denk je dat de toekomst voor de koffie-industrie in het algemeen zal zijn?

De koffie-industrie draait nog steeds vooral om gemak en prijs. Ik denk dat consumenten bereid zijn meer te betalen als ze weten dat de marges eerlijk en gelijk verdeeld zijn. Bij Bocca zien we steeds meer partnerschappen, mensen en bedrijven met een vergelijkbare mindset die de handen ineenslaan om elkaar te ondersteunen (zoals de B Corp-community). Ook gloednieuwe verpakkingen, meer fantastische koffies en een frisse nieuwe look voor onze website!

Recente artikelen