
FAQ
Gebruik deze tekst om informatie over uw merk met jou klanten te delen. Beschrijf een product, deel aankondigingen of verwelkom klanten in jou winkel.
Koffie
Waar kan ik informatie vinden over de herkomst van mijn koffie?
Op de achterkant van elke verpakking staat een QR-code. Scan deze code en je komt direct op de productpagina van die specifieke koffie op onze website terecht. Meer informatie, zoals de verhalen en foto's van de boeren, vind je ook in onze factsheets, die ook op de productpagina's te vinden zijn.
De perfecte roast
Toen we onze koffie op de traditionele manier brandden, brandden we 'donkerder' voor espresso en 'lichter' voor filterkoffie. Maar gaandeweg groeiden en leerden we en gingen we ook meer geloven in het branden op een manier die de smaken en aroma's van de koffieboon echt naar voren bracht. In plaats van alleen te kijken naar de zetmethode. Dit resulteerde in 'De Perfecte Branding', waarbij de bonen zo werden gebrand dat de smaak van de koffie, ongeacht de zetmethode, echt tot zijn recht komt. Op elke productpagina van onze koffies vind je een receptadvies voor filterkoffie en espresso.
Hoe kan ik mijn koffie zo vers mogelijk houden?
De vijanden van koffie zijn zuurstof, (zon)licht, warmte, vocht en sterke geuren. Daarom raden we je aan vers gebrande koffie op een donkere, droge en koele plek te bewaren. Bewaar je gemalen koffie in ieder geval niet in de koelkast: het vocht beïnvloedt de oliën en daarmee de smaak en het aroma. http://www.ncausa.org/About-Coffee/How-to-Store-Coffee
Hoe lang is mijn gebrande koffie houdbaar?
Koffie is op zijn best wanneer deze tussen één en zes weken na het branden wordt geconsumeerd. Daarna neemt de smaak van de koffie snel af – zelfs als je de zak nog niet hebt geopend. Daarom branden we je koffie direct na ontvangst van je bestelling. Zo wordt de koffie direct bij je thuisbezorgd. Gemalen koffie is 14 dagen houdbaar, daarom raden we aan om bonen te kopen en te investeren in een koffiemolen. Onze winkel (en webshop) heeft een selectie hoogwaardige handmolens.
Wat is de beste zetmethode?
Er zijn veel verschillende manieren om koffie te zetten. De methode die je gebruikt, hangt af van je voorkeuren, omdat elke methode andere kenmerken van de bonen benadrukt. De meeste mensen geven de voorkeur aan de espressomethode voor een puur smakende koffie. Filtermethoden daarentegen brengen het natuurlijke fruitige karakter van de koffiebonen naar voren. Wil je meer weten? Stuur ons een bericht via info@bocca.nl of schrijf je in voor een van onze workshops.
Kan ik de koffie komen proeven?
Zeker weten! De koffies zijn allemaal verkrijgbaar in ons café aan de Kerkstraat 96 in Amsterdam. Onze ervaren barista's vertellen je graag meer over onze koffies. Wil je zelf koffie zetten of de perfecte latte art creëren? Dat kan ook, pal naast ons café bij The Bocca School of Coffee.
Waar bevind je je?
AMSTERDAM
Onze café-winkel-workshop locatie is gevestigd aan de Kerkstraat 96 in Amsterdam. Kom elke dag van de week langs voor een kop koffie met gebak. Bekijk ons koffieassortiment – inclusief speciale edities. En neem een kijkje bij de accessoires die we aanbieden.
DRONTEN
Onze branderij en kantoor zijn gevestigd aan De Regge 37 in Dronten, op ongeveer een uur rijden van Amsterdam. Hier branden en verpakken we onze koffie. We serveren hier geen koffie, maar je bent doordeweeks altijd welkom om een zak koffiebonen te kopen (alleen contant).
Webwinkel
Hoeveel bedragen de verzend- en verpakkingskosten?
Binnen Nederland: 250 gram koffie kost € 3,50, 250 gram - 24 kg koffie kost € 6,05. Buiten Nederland: de kosten zijn afhankelijk van het gewicht van de bestelling en het land.
Hoe lang moet ik op mijn bestelling wachten?
Binnen Nederland verzenden we alle bestellingen die vóór 11:00 uur (maandag t/m vrijdag) geplaatst worden, dezelfde dag nog. Alle overige bestellingen worden binnen twee werkdagen verwerkt. Houd er rekening mee dat de Specials (rode verpakking) iets langer kunnen duren. Internationale bestellingen hebben, afhankelijk van het land, meer tijd nodig. Voor de exacte leverdatum kunt u contact opnemen met order@bocca.nl.
Onze jaarabonnementen gaan in op het moment van bestellen. Voor de exacte leverdatum kunt u contact met ons opnemen:
Bocca Roastery: +31 (0)321 314 667
Klantenservice Bocca: info@bocca.nl
Kan ik producten retourneren?
We kunnen geen koffie retourneren vanwege de bederfelijke aard ervan. We willen echter graag dat je tevreden bent met jouw aankoop. Als je problemen ondervindt met onze koffie, kun je ons binnen een week na ontvangst van jouw bestelling bellen.
Als je spullen defect zijn, willen we dat natuurlijk graag goedmaken. We accepteren echter geen retourzendingen van gebruikte spullen die nog in goede staat zijn. Houd er rekening mee dat alle artikelen (behalve koffie) binnen 7 dagen na aankoopdatum kunnen worden geretourneerd of geruild.
Online gekochte artikelen kunnen alleen per post worden geretourneerd. Retourneren is niet mogelijk in onze vestiging in het café. We bieden geen ruiling aan voor koffieartikelen, maar restitutie is wel mogelijk voor toekomstige bestellingen.
Hoe retourneer ik een product?
Stuur een e-mail naar info@bocca.nl met je naam, adres en de reden van retour. We sturen je een ordernummer en retouradres. Stuur de producten in de originele verpakking terug, met het ordernummer duidelijk vermeld op de doos.
Abonnementen
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Jaarabonnementen gaan in op het moment van bestellen. Je eerste zak koffie wordt binnen drie dagen na bestelling bezorgd. Voor de exacte leverdatum kun je contact met ons opnemen: Bocca Roastery: +31 (0) 321 314 667 Bocca Klantenservice: info@bocca.nl
Kan ik mijn abonnement pauzeren?
In de Mijn Bocca portal kun je je abonnement pauzeren wanneer je maar wilt. Ga naar www.bocca.nl en klik op het icoontje rechtsboven in het scherm. Heb je al een Mijn Bocca account? Log dan in met je e-mailadres en wachtwoord. Heb je al eens bij ons besteld, maar nog geen account aangemaakt? Dan staat je e-mailadres al in ons systeem en hoef je alleen nog een wachtwoord aan te vragen. Klik op Wachtwoord vergeten? Vul onder het linker blok INLOGGEN je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten. Log daarna in op je account met je e-mailadres en het zojuist aangemaakte wachtwoord.
Klik vervolgens in het portalmenu op 'Abonnementen'. Bovenaan zie je jouw huidige abonnement(en). Klik op 'Bekijken' om het te openen en klik op 'Stoppen' om te pauzeren. Je abonnement heeft nu de status 'In de wacht'. Wil je jouw abonnement weer activeren? Ga dan terug naar 'mijn account' en klik op 'Heractiveren'.
Kan ik mijn abonnement opzeggen?
In de Mijn Bocca portal kun je je abonnement op elk gewenst moment opzeggen. Ga naar www.bocca.nl en klik op het icoontje rechtsboven in het scherm. Heb je al een Mijn Bocca account? Log dan in met je e-mailadres en wachtwoord. Heb je al eens bij ons besteld, maar nog geen account aangemaakt? Dan staat je e-mailadres al in ons systeem en hoef je alleen nog een wachtwoord aan te vragen. Klik op Wachtwoord vergeten? Vul onder het linker blok INLOGGEN je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten. Log daarna in op je account met je e-mailadres en het zojuist aangemaakte wachtwoord.
Klik vervolgens in het portalmenu op Abonnementen. Bovenaan zie je jouw huidige abonnement(en). Klik op Bekijken om het te openen en klik op Annuleren. De status van jouw abonnement verandert nu in Geannuleerd. Houd er rekening mee dat je een onbeperkt abonnement alleen kunt opzeggen na de eerste drie maanden. Abonnementen met een looptijd van 3 of 6 maanden worden automatisch opgezegd en kunnen niet eerder worden opgezegd. Uiteraard kun je deze abonnementen op elk moment pauzeren.
Kan ik het aantal KG's van mijn abonnement wijzigen?
Als je jouw abonnement wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice: info@bocca.nl , dan kijken we wat we voor je kunnen doen!
Is het mogelijk om mijn abonnement in 250gr zakken te verpakken?
Wij bieden deze flexibiliteit voor al onze jaarabonnementen.
Workshops
Bieden jullie workshops aan?
Ja, wij organiseren workshops voor zowel bedrijven als particulieren op onze locatie aan de Kerkstraat 96 in Amsterdam.
BEDRIJVEN
We geven wekelijks workshops in basistechnieken voor espresso, maaltechnieken en latte art. Stuur een e-mail naar info@bocca.nl met de namen van jouw medewerkers, de gewenste workshop en het tijdstip. Heb je nog geen account bij ons? Geen probleem! Mail ons op info@bocca.nl en we nodigen je uit om langs te komen, onze koffie te proeven en ons te leren kennen.
INDIVIDUEN
Onze School of Coffee organiseert workshops voor koffieliefhebbers. Bekijk de website van de Bocca School of Coffee of ga naar de winkel voor het actuele workshopaanbod.
Verpakking
Waarom zitten sommige koffiesoorten die eerst in een groene verpakking zaten, nu in een rode verpakking?
De beslissing hiervoor is genomen omdat we ons koffieassortiment eens goed onder de loep hebben genomen. We willen het voor jou makkelijker maken om de koffie te kiezen die het beste bij je past. De koffie zelf verandert natuurlijk niet!
Het idee achter de classificatie is als volgt:
GROENTE
De koffies uit onze groene lijn hebben allemaal een toegankelijk smaakprofiel en zijn ideaal als je de overstap wilt maken van je gewone supermarktkoffie en op zoek bent naar iets bijzonders. Deze koffies zijn veelzijdig, van filterkoffie tot espresso, en ook perfect om met melk te drinken.
ROOD
De koffies in onze rode lijn zijn koffies met een complexer smaakprofiel. Ze zijn geliefd bij koffiedrinkers die van een uitdaging houden, graag andere koffies proberen dan normaal en een beetje zuur in hun koffie willen.
Daarom hebben onze koffies genaamd: The Blend, Gusto en Ethiopia vanaf juni 2020 een rode verpakking in plaats van een groene verpakking.
Wat is het verhaal achter het ontwerp en de verpakking?
Het groen verwijst naar ons respect voor de natuur. Het rood verwijst naar de bodem in Ethiopië; de bakermat van koffie. Het landschapssilhouet staat voor het ultieme gevoel van onderweg zijn: voor de oorsprong, de koffiepionier en onze klant. Iemand die graag de wereld rondreist, op ontdekkingstocht gaat en die graag vijf minuten extra fietst voor de perfecte kop koffie.
Groothandel
Kan ik klant worden bij BOCCA?
Jazeker! Iedereen kan klant worden bij BOCCA. Van een klein café tot een groot kantoor, iedereen die toe is aan goede koffie kan zich aansluiten bij de BOCCA-familie.
Verkopen jullie espresso- en volautomatische machines?
Ja, we hebben de volgende merken op voorraad: La Marzocco, Synesso, Kees van der Westen, Vibiemme, Pavoni en JURA. Stuur een e-mail naar info@bocca.nl en laat ons weten wat u zoekt. We nemen dan contact met je op.
Hoeveel koffie moet ik kopen om groothandelsklant te worden?
Vanaf 100 kg per jaar kun je groothandelsklant worden en gebruikmaken van ons loyaliteitsprogramma.
Wij hebben onze eigen BOCCA.app waar je koffie kunt bestellen!
Wat betekent een B-corp-leverancier voor mijn bedrijf?
Als B Corp weet je dat potentiële werknemers, net als consumenten en zakenpartners, zich oprecht inzetten om daadwerkelijke voordelen voor het milieu en/of de maatschappij te creëren.
Kan ik een proeverij plannen?
Ja, dat kan! Stuur een e-mail naar info@bocca.nl of vul het contactformulier in op onze bedrijfspagina.
Wat zijn de kosten?
De kosten voor de koffie en/of de machine zijn afhankelijk van hoeveel KG je bij BOCCA wilt afnemen.
Met wie kan ik contact opnemen?
Je kunt contact opnemen met één van onze verkooptijgers; Elsemieke of Pascal via info@bocca.nl
Wat is het verschil tussen normale koffie en specialiteitenkoffie?
Volgens de Specialty Coffee Association (SCA) is specialty coffee koffie met een gradatie boven de 80. Specialty coffee voldoet bovendien aan hoge kwaliteitscontrolenormen, van bron tot branding. Van boom tot tafel moeten de koffiebonen onbewerkt zijn, vrij van defecten en van de hoogst mogelijke kwaliteit.
Koffie uit de winkel kan vaak bitter, te zuur, licht of te gebrand zijn, wat allemaal niet in de buurt komt van de intense ervaring die je krijgt bij het drinken van specialty coffee. Er zijn verschillende smaken, maar welke smaak je ook kiest, specialty coffee zal je smaakpapillen zeker prikkelen met sterke en genuanceerde tonen.
Van aards, bloemig, nootachtig, zoet, chocoladeachtig, zuur, fruitig en meer: specialiteitenkoffie biedt een complexe mix van verschillende tonen, die samen een scala aan zintuiglijke ervaringen opleveren.
Waarom kiezen voor specialiteitenkoffie?
Specialty coffee is koffie op zijn best en onderscheidt zich van andere koffiesoorten doordat specialty coffee op de perfecte hoogte, in de juiste tijd van het jaar, in de beste grond en op precies het juiste moment wordt geplukt. Dit alles resulteert in een aantal van de meest opwindende en smaakvolle koffiesoorten ter wereld.