Deze site biedt beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden je aan over te stappen op Edge, Chrome, Safari of Firefox.

Welkom op onze gloednieuwe website We zijn nog bezig met finetunen, bedankt voor je begrip terwijl we de laatste puntjes op de 'i' zetten Gratis verzending vanaf 45

Winkelwagen 0

Gefeliciteerd! Uw bestelling komt in aanmerking voor gratis verzending. U bent nog €45 verwijderd van gratis verzending.
Er zijn geen producten meer beschikbaar voor aankoop

Producten
Koppelen met
Is dit een geschenk?
Subtotaal Vrij
Verzendkosten, belastingen en kortingscodes worden berekend bij het afrekenen
Farmer-Picture-2-2048x1361-1

Hoeveel kost jouw kopje koffie?

Hoeveel kost jouw kopje koffie?

BOCCA x True Price

Bocca x True Price

De bonen die voor elke kop koffie worden gebruikt, hebben een unieke reis afgelegd om in jouw kopje terecht te komen. Helaas brengt deze reis vaak negatieve maatschappelijke en milieukosten met zich mee. CO2-uitstoot, water, bodem- en energieverbruik, kinderarbeid en uitbuiting van boerenlonen zijn slechts enkele van de problemen die niet tot uiting komen in de uiteindelijke prijs van een kop koffie. Bij BOCCA ondersteunen we innovatieve strategieën om een ​​transparantere toeleveringsketen te ontwikkelen en zo de beweging naar een duurzamere en eerlijkere koffie-industrie te leiden.

In nauwe samenwerking met BOCCA coffee gaat sociaal ondernemer Ariane van Mancius de 's werelds eerste echte prijscafé Het Koffiehuis in Breukelen. De missie om een ​​café te ontwikkelen met volledige prijstransparantie is nu een concrete realiteit. Een plek waar klanten de 'werkelijke' kosten betalen, waardoor ze de mogelijkheid krijgen om (anderszins) verborgen kosten te betalen. Deze extra prijsopslag zal ngo's en goede doelen ondersteunen bij het compenseren van de maatschappelijke kosten die gepaard gaan met consumentengedrag.

Eerlijke en transparante prijzen zijn voor ons bij BOCCA van groot belang. BOCCA-oprichter Menno Simons legt uit over de toekomst van de koffie-industrie:

Ik ben moe van loze woorden en valse beweringen. Iedereen beweert een 'goede' of 'eerlijke' prijs te betalen en 'rechtstreeks' van de boer te kopen.

De afgelopen 20 jaar is er sprake van toenemende bewustwording, specialisatie en kennis. Ik hoop dat deze trend zich voortzet, met meer nadruk op kwaliteit, transparantie en duurzaamheid!”

Het doel van een echt prijssysteem is om uiteindelijk de verborgen kosten te verlagen tot een punt waarop consumenten niet langer een premie hoeven te betalen voor duurzame producten. We kunnen niet wachten op wat de toekomst ons brengt: een transparantere koffie-industrie!

Klik hier om meer te lezen over Het Koffiehuis!

Recente artikelen