Op de achterkant van elke verpakking staat een QR-code. Deze leidt bij het scannen direct naar de productpagina van die specifieke koffie op onze website. Meer informatie, zoals de verhalen en foto's van de boeren, is ook te vinden op onze factsheets, die ook op die productpagina's te vinden zijn.
Toen we onze koffie op de traditionele manier brandden, brandden we “donkerder” voor espresso en “lichter” voor een filterkoffie. Maar gaandeweg groeiden en leerden we en begonnen we ook meer te geloven in branden op een manier die de smaken en aroma's van de eigenlijke koffieboon echt naar voren bracht. In plaats van alleen naar de brouwmethode te kijken. Met als resultaat; ‘The Perfect Roast’, waarbij de bonen zo worden gebrand dat bij elke zetmethode de smaak van de koffie echt tot zijn recht komt. Op elke productpagina van onze koffies vind je een adviesrecept voor filter en espresso.
Zeker! De koffies zijn allemaal verkrijgbaar in ons café aan de Kerkstraat 96, Amsterdam. Onze ervaren barista's vertellen je graag meer over onze koffies. Zelf koffie zetten of perfecte latte art maken? Dat kan natuurlijk ook, pal naast ons café bij The Bocca School of Coffee.
AMSTERDAM
Onze café-winkel-workshopruimte bevindt zich aan de Kerkstraat 96 in Amsterdam. Kom elke dag van de week langs voor een kopje koffie met gebak. Bekijk ons assortiment koffies – ook speciale edities. En kijk eens naar de accessoires die wij aanbieden.
DRONTEN
Onze branderij en kantoor is gevestigd aan De Regge 37 in Dronten, op ongeveer een uur rijden van Amsterdam. Hier branden en verpakken we onze koffie. We schenken hier geen koffie, maar je bent doordeweeks altijd welkom om een zak koffiebonen te kopen (alleen contant).
Ja dat kan! Iedereen kan BOCCA-klant worden. Van een klein café tot een groot kantoor, iedereen die toe is aan goede koffie kan lid worden van de BOCCA-familie.
Ja, we hebben de volgende merken op voorraad: La Marzocco, Synesso, Kees van der Westen, Vibiemme, Pavoni en JURA. E-mail ons op info@bocca.nl vertel ons waar je naar op zoek bent en wij nemen contact met je op.
From 100KG per year you can become a wholesale customer and make use of our loyalty program.
We hebben onze eigen BOCCA.app waar je koffie kunt bestellen!
Being a B Corp means that prospective employees—just like consumers and business partners—will know you’re honestly committed to creating real environmental and/or societal benefits.
Yes you can! Please send an e-mail to info@bocca.nl or fill in our contact form on our business page.
De kosten van de koffie en/of automaten zijn afhankelijk van hoeveel KG je wilt afnemen bij BOCCA.
You can contact one of our sales tigers; Elsemieke or Pascal via info@bocca.nl
According to the Specialty Coffee Association (SCA) specialty coffee is coffee that has been graded above 80. Specialty coffee also adheres to high quality control standards from source to roast. From trees to your table, the coffee beans should be unprocessed, free from defects, and must be of the highest grade possible.
In de winkel gekochte koffie kan vaak bitter, te zuur, licht of te gebrand zijn, wat allemaal niet in de buurt komt van de intense ervaring die je krijgt bij het drinken van speciale koffie. Er zijn verschillende opvattingen over de smaak, maar waar je ook naar neigt, speciale koffie zal zeker de smaakpapillen aanvallen met sterke en genuanceerde tonen.
Van aards, bloemig, nootachtig, zoet, chocoladeachtig, zuur, fruitig en meer, speciale koffie biedt een complexe mix van verschillende tonen, die samen een scala aan zintuiglijke ervaringen produceren.
Specialty coffees are coffees at their peak and are different to other coffee because specialty coffee has been grown at the perfect altitude, at the correct time of year, in the best soil, and then picked at just the right time. All this translates into some of the most exciting and tasty coffee in the world.
Yes you can! You can find our projects on our projects page.
De vijanden van koffie zijn zuurstof, (zon)licht, hitte, vocht en sterke geuren. Daarom raden we je aan om vers gebrande koffie op een donkere, droge en koele plek te bewaren. Wat je ook doet, bewaar je gemalen koffie niet in de koelkast: het vocht tast de oliën aan en daarmee de smaak en het aroma http://www.ncausa.org/About-Coffee/How-to-Store-Coffee
Koffie is op zijn lekkerst als hij één tot zes weken na het branden wordt geconsumeerd. Daarna neemt de smaak van de koffie snel af – ook al heb je het zakje niet geopend. Daarom branden we je koffie zodra we je bestelling binnen hebben. Dit zorgt ervoor dat het bij u thuis aankomt, klaar om te malen. Gemalen koffie is tot 14 dagen houdbaar, daarom raden we aan om bonen te kopen en te investeren in een koffiemolen. In onze winkel (en webshop) vindt u een selectie hoogwaardige handslijpmachines.
Er zijn veel verschillende manieren om koffie te zetten. De methode die je gebruikt, hangt af van je voorkeuren, omdat elke methode verschillende kenmerken van de bonen benadrukt. De meeste mensen geven de voorkeur aan de espressomethode om een puur smakende koffie te krijgen. Druppelmethodes daarentegen brengen het natuurlijke fruitige karakter van koffiebonen naar voren. Wil meer weten? Neem contact met ons op via info@bocca.nl or sign up for one of our workshops.
Year Round subscriptions start at the moment of ordering. Your first bag of coffee is delivered within three days after you’ve placed your order. To find out the exact delivery date, please feel free to get in touch with us: Bocca Roastery: +31 (0) 321 314 667 Bocca Customer Service: info@bocca.nl
In het My Bocca-portaal kun je je abonnement pauzeren wanneer je maar wilt. Ga naar www.bocca.nl en klik op het icoontje in de rechterhoek van het scherm. Heb je al een Mijn Bocca-account? Log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Heb je al eerder bij ons besteld, maar nog geen account aangemaakt? In dat geval staat je e-mailadres al in ons systeem geregistreerd, dus het enige wat je hoeft te doen is een wachtwoord aan te vragen. Klik op Wachtwoord vergeten? Vul onder het linker LOG IN blok je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Log daarna in op uw account met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zojuist hebt gemaakt.
Daarna klik je in het portaalmenu op Abonnementen. Bovenaan zie je je huidige abonnement(en). Klik op Bekijken om het te openen en klik op Onderbreken om te pauzeren. Je abonnement heeft nu de status On hold. Wil je je abonnement opnieuw activeren? Ga opnieuw naar je account en klik op Opnieuw activeren om dit te doen.
In het My Bocca-portaal kun je je abonnement annuleren wanneer je maar wilt. Ga naar www.bocca.nl en klik op het icoontje in de rechterhoek van het scherm. Heb je al een Mijn Bocca-account? Log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Heb je al eerder bij ons besteld, maar nog geen account aangemaakt? In dat geval staat je e-mailadres al in ons systeem geregistreerd, dus het enige wat je hoeft te doen is een wachtwoord aan te vragen. Klik op Wachtwoord vergeten? Vul onder het linker LOG IN blok je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Log daarna in op uw account met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zojuist hebt gemaakt.
Daarna klik je in het portaalmenu op Abonnementen. Bovenaan zie je je huidige abonnement(en). Klik op Bekijken om het te openen en klik op Annuleren. De status van je abonnement verandert nu in Geannuleerd. Houd er rekening mee dat je een onbeperkt abonnement alleen kunt opzeggen na de eerste drie maanden. Uiteraard kun je deze abonnementen op ieder moment pauzeren.
Als je je abonnement wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice: info@bocca.nl, dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen!
We offer this flexibility for all of our Year Round subscriptions.
Ja, wij organiseren workshops voor zowel bedrijven als particulieren op onze locatie aan de Kerkstraat 96 te Amsterdam.
ZAKELIJK
We hold workshops every week in basic espresso skills, grinding techniques and latte art. Simply email info@bocca.nl with the names of your staff, desired workshop and time of day. Don’t yet have an account with us? No problem! Email us at info@bocca.nl and we’ll invite you to come in, taste our coffee and get to know us.
PARTICULIER
Onze School of Coffee organiseert workshops voor koffieliefhebbers. Neem een kijkje op de webpagina van Bocca School of Coffee of ga naar de winkel om direct het actuele workshopaanbod te zien.
MORE INFO? Go to the Bocca School of Coffee page.
Within the Netherlands: 250g coffee is €3,50, 250g – 24kg coffee is €6.05. Outside the Netherlands: costs depend on the weight of the order and country.
Within the Netherlands, we send all orders placed before 11:00 midday (Monday-Friday) the same day. All other orders are processed in two working days. Please note that the Specials (red packaging) may take a little longer. Please note that international orders take some more time, dependent on the specific country. To find out the exact delivery date, please contact order@bocca.nl.
Our Year Round subscriptions start at the moment of ordering. To find out the exact delivery date, please feel free to get in touch with us:
Bocca Roastery: +31 (0) 321 314 667
Bocca Customer Service: info@bocca.nl
We kunnen geen retourzendingen op koffie accepteren vanwege de bederfelijke aard ervan. We willen echter echt dat je tevreden bent met je aankoop. Als je problemen hebt met onze koffie, bel ons dan binnen de week na ontvangst van je bestelling.
Als je gear defect is, willen we dit zeker goed maken. Aan de andere kant kunnen we geen retourzendingen accepteren van gebruikte uitrusting die in werkende staat is. Houd er rekening mee dat alle uitrustingsartikelen (niet-koffieartikelen) binnen 7 dagen na de aankoopdatum worden geretourneerd of geruild.
Items purchased online can only be returned through the mail. We are not able to accept returns at our cafe location. We do not offer exchanges for coffee gear, however refunds can be applied to future orders.
Email info@bocca.nl met je naam, adres en reden van retour. We zullen antwoorden met een ordernummer en retouradres. Stuur de producten terug in de originele verpakking – met het bestelnummer duidelijk op de doos geschreven.
De keuze hiervoor is gemaakt omdat we ons koffie-assortiment onder de loep hebben genomen. We willen het je makkelijker maken om de koffie te kiezen die het beste bij je past. De koffie zelf verandert natuurlijk niet!
Het idee van de classificatie is als volgt:
GROEN
De koffies in onze groene lijn hebben allemaal een toegankelijk smaakprofiel en zijn ideaal als je de overstap wilt maken van je gewone supermarktkoffie en op zoek bent naar iets bijzonders. Deze koffies zijn veelzijdig, van filter tot espresso en ook perfect om met melk te drinken.
ROOD
De koffies in onze rode lijn zijn koffies met een complexer smaakprofiel. Ze zijn geliefd bij koffiedrinkers die van een uitdaging houden, die graag andere koffiesoorten proberen dan normaal en graag wat zuurtjes in hun koffie hebben.
Daarom hebben onze koffies met de namen: The Blend, Gusto en Ethiopia vanaf juni 2020 een rode verpakking in plaats van een groene verpakking.
Het groen verwijst naar ons respect voor de natuur. Het rood van verwijst naar de bodem in Ethiopië; de geboorteplaats van koffie. Het landschapssilhouet staat voor het ultieme gevoel onderweg te zijn: voor herkomst, koffiepioniers en onze klant. Iemand die graag de wereld rondreist, op ontdekking gaat en die vijf minuten extra fietst voor het perfecte kopje koffie.