Cart

Geen producten in je winkelmand.

Login

Search

Bean to cup

Wij zijn de eerste specialty koffiebranders in Nederland die het gehele proces van boon tot kopje in eigen handen hebben. Onze branders weten precies hoe het beste in elke boon naar boven te brengen omdat ze jarenlang hun expertise verfijnen.

We zijn er trots op dat geweldige cafés, restaurants en werkplekken onze koffies schenken. En natuurlijk een loyale groep fervente koffiekenners.

Branden

Branden

Koffie branden is een ambacht en een kunst. Onze branders weten precies hoe het beste in elke boon naar boven te brengen – de ideale verhouding van zoet tot acidisch – omdat ze dit al jaren doen. Ze branden met als doel alle smaak-elementen die elke boon bevat, die elke koffiesoort eigen is, te laten schitteren. Iedere boon heeft zijn eigen specifieke brandprofiel, geschikt voor zowel espresso als filterkoffie. We hebben onze eigen branderij in Dronten, waar je altijd welkom bent als je het even laat weten van tevoren.

Een toevallige vondst

Toen oprichter Menno Simons ongeveer twintig jaar geleden op reis was in Ethiopië (waar hij toen nog handelde in biologisch sesamzaad), stuitte hij tijdens een wandeling op koffieplanten vol rijpe rode bessen. De kiem was gelegd… Ter plekke nam hij zich voor deze schat naar Nederland te brengen, de boeren met wie hij bevriend raakte aan biologische keurmerken te helpen, en ze op eerlijke wijze de vruchten van hun harde werk te laten plukken.

Eenmaal terug in Amsterdam sloot hij zich op in zijn garage met een kleine PROBAT brander en experimenteerde er op los met zijn vracht Ethiopische koffiebonen. Al snel stonden vrienden en buren in de rij om kleine hoeveelheden koffie te kopen, en zo begon een levenslange zoektocht naar perfectie.

Amsterdamse Ondernemer van het jaar 2018

In november 2018 won Menno de Amsterdamse Ondernemersprijs; een prijs uitgereikt door de gemeente aan de Amsterdamse ondernemer die uitblinkt in creativiteit en innovatie, en medewerkers elke dag weer weet te inspireren. Hij werd gekozen uit een top drie van finalisten, deels door een jury van experts en deels door het publiek. Hij won de onderscheiding dankzij de impact die zijn bedrijf maakt zowel in de landen van origine als in de stad Amsterdam met aandacht voor mens en milieu, om zijn innovatieve geest, en voor zijn bewezen successen.